Wychodząc naprzeciw trendom rynkowym, związanym z automatyzacją usług oraz potrzebom lepszego zarządzania czasem, wyrażanym przez naszych Klientów, pragniemy zachęcić do szybkiej, wygodnej i bezpiecznej formy płatności zobowiązań, jaką jest Polecenie Zapłaty (Direct Debit).
Usługa umożliwia automatyczne inicjowanie powtarzających się płatności za otrzymane faktury wprost z rachunku bankowego, niezależnie od kwoty i częstotliwości. Po wyrażeniu stosownej zgody, bank będzie czuwał nad systematycznym pobieraniem ustalonych kwot zgodnie z harmonogramem spłat. Proces będzie zatem odbywał się w pełni automatycznie, czyniąc go idealnym narzędziem optymalizacji pracy dla wszystkich Przedsiębiorców.
KORZYŚCI Z AKTYWACJI POLECENIA ZAPŁATY
TERMINOWA REALIZACJA PŁATNOŚCI | – aktywując usługę zwiększasz wiarygodność | |
OSZCZĘDNOŚĆ CZASU | – brak konieczności każdorazowego planowania przelewów | |
OSZCZĘDNOŚĆ KOSZTÓW | – brak kar za nieterminowe spłaty zobowiązań | |
GWARANCJA BEZPIECZEŃSTWA | – bezpieczeństwo gwarantują przepisy polskiego prawa | |
LEPSZA ORGANIZACJA ADMINISTRACYJNO – KSIĘGOWA | – zmniejszenie ilości dokumentów papierowych w obiegu |
CZYM SIĘ RÓŻNI POLECENIE ZAPŁATY OD ZLECENIA STAŁEGO?
Zlecenie Stałe to usługa umożliwiająca automatyzację płatności ściśle określonej kwoty, np. stałej wysokości abonamentu. Polecenie Zapłaty cechuje elastyczność, zatem dzięki niemu możliwe jest spłacanie zobowiązań, których wysokość zmienia się w zależności od miesiąca.
Ponadto w przypadku zakwestionowania pobranej kwoty, w ramach Polecenia Zapłaty istnieje możliwość wycofania przelewu, do 5 dni po jego realizacji, bez konieczności podania przyczyny. W takim wypadku bank, na podstawie wniosku, zwróci całą kwotę. Korzystając ze Zlecenia Stałego nie posiada się takiej ochrony.
JAK AKTYWOWAĆ POLECENIE ZAPŁATY?
Podpisanie aneksu do umowy oraz zgody na pobranie środków z konta | Weryfikacja złożonej dokumentacji oraz decyzja banku o Poleceniu Zapłaty |
Podpisanie aneksu do umowy oraz zgody na pobranie środków z konta | Weryfikacja złożonej dokumentacji oraz decyzja banku o Poleceniu Zapłaty |
W celu uzyskania szczegółowych informacji prosimy o kontakt z dedykowanym opiekunem lub z Zespołem Obsługi Klienta SGELP:
- bok@sgef.pl
- 22 528 46 00
JAK ODWOŁAĆ POLECENIE ZAPŁATY?
W ciągu 5 dni od każdej transakcji Klientowi przysługuje prawo do odwołania płatności realizowanej w ramach Polecenia Zapłaty bez podania przyczyny.
Serdecznie zachęcamy do aktywacji usługi oraz kontaktu z naszymi Ekspertami na bok@sgef.pl.